Aπαντήσεις και απορίες σε κοινότυπες απόψεις :
1)"Το 15-20% των φοιτητών αποφασίζει κατάληψη δημόσιας περιουσίας - το 2-3% συμμετέχει ενεργά"
Θα 'ταν νομίζω περιττό να υπενθυμίσουμε πως το 80-85% είναι κοινώς "απολιτίκ". Για να μην πούμε παραπάνω.. Τα αίτια βέβαια θα 'πρεπε να ψαχτούν σε βάθος γι' αυτό και δεν κατακρίνω εύκολα. Αλλά ίσως σε κάποιο άλλο post.. Φοιτητές οι οποίοι επωφελούνται της καταλήψεως για ένα τρικούβερτο γλέντι στο διασκεδαστήριο όπου κλείνει τραπέζια η ΠΑΣΠ . Φοιτητές οι οποίοι μπορεί να κλείσουν ένα οργιώδες τριήμερο στη Μύκονο μέσω ΔΑΠ κ.ο.κ.
Υπάρχουν βέβαια και οι μέσες καταστάσεις που είναι ή απλά μπερδεμένοι με τα πάντα που συμβαίνουν γύρω τους ή απλά δεν ασχολούνται γιατί δεν βλέπουν τον λόγο ή γιατί θέλουν να πάρουν αυτό το υπερτιμημένο τελικά πτυχίο και τίποτα άλλο στη ζωή τους.
Πως λοιπόν να μην αποφασιστεί κατάληψη της σχολής απ΄ το 15-20% των φοιτητών; Λογικό δεν φαίνεται;
Όταν σε κάθε γεν. συνέλευση συμμετέχει το 15-20% , το 15-20% θα 'ναι και αυτό που θα αποφασίσει.
Εάν λοιπόν όσοι στηρίζετε αυτή την θέση και ανήκετε στον φοιτητικό χώρο νομίζετε ότι είστε το 80% τότε είναι στο χέρι σας να ανοίξετε την κάθε σχολή. Ας βγει πλαίσιο στις συνελεύσεις που θα υπερψηφιστεί συντριπτικά λοιπόν : "ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΛΗΨΗ" !
Για να μην έχουμε αυταπάτες αυτό δεν συμβαίνει έτσι εύκολα. Εάν αυτό το 80% σήμερα σκεφτόταν λίγο περισσότερο θα έκανε άμεσα και πολιτική και μόνο που θα σκεφτόταν. Έτσι απλά. Και ως λογικό επόμενο δεν θα βρισκόταν ολόκληρη η ανθρωπότητα και η φύση που την περιβάλλει σ' αυτήν τη κατάντια. Δυστυχώς όμως...
Το ότι αποφασίζει τελικά αυτή η μειοψηφία δεν σημαίνει ότι η υπόλοιπη πλειοψηφία έχει κάποια άποψη επί του θέματος όπως και δεν σημαίνει πως η μειοψηφία δρα με λάθος τρόπο. Στην ιστορία υπάρχουν πολλές περιπτώσεις που η μειοψηφία ήταν η "σωστή" και όλοι οι άλλοι "λάθος". Ακόμα κι αν η μειοψηφία αντιστοιχεί στον "παραλογισμό" του ενός ατόμου.
Θα ’ταν βέβαια μέγιστο λάθος να μην αναφέρω πως το μεγαλύτερο ποσοστό απ’ το 20% μόνο πολιτικοποιημένοι τελικά δεν είναι. Μιλάω για εκείνα τα άβουλα όντα που απλά συμμετέχουν στα «κοινά» γιατί ο κολλητός τους έτυχε να ανήκει στην τάδε ή δείνα παράταξη , ε , και είπαν τα παιδιά να περάσουν μια βόλτα απ’ τ’ αμφιθέατρο να ρίξουν κι έναν ψηφουλάκο. Όταν όμως ρωτήσεις γιατί ψήφισαν αυτό , η απάντηση μάλλον παιδική ή ανύπαρκτη θα’ ναι.
Τέλος αυτό το 2-3% που μένει και στην κατάληψη είναι μόνο οι γνωστοί μας «παραταξο»-ποιημένοι. Αυτή είναι και η κατάντια . Αυτοί που προκαλούν την απέχθεια και την αηδία μιλώντας πάντα μ’ αυτή τη γλοιώδη γλώσσα και τον ξύλινο λόγο . Αυτοί που στις συνελεύσεις αντί να κάνουν διάλογο αρκούνται στον ανούσιο διαπληκτισμό μεταξύ τους (και όχι μόνο στις συνελεύσεις). Αυτοί που τελικά καταφέρνουν τις καθαρές φωνές να τις κάνουν να σωπάσουν και ν’ απέχουν από οποιουδήποτε είδους κινητοποίηση γιατί δεν αντέχουν την ρητορική τους και ούτε να αντιπροσωπεύονται απ’ αυτήν.
2)"Παρεμποδίζεται η εκπαιδευτική διαδικασία για τους υπόλοιπους
Αν και κατά κύριο λόγο έχει σχολιαστεί και αυτή η άποψη από τα παραπάνω έχω μια απορία.. Πως τελικά μπορεί το φοιτητικό κίνημα να διεκδικήσει ή να εναντιωποιηθεί στο οτιδήποτε δίχως κατάληψη ; Και ρωτάω τελείως καλοπροαίρετα.. Εάν κάποιος ξέρει θα ήθελα να μάθω.
Κατά τα άλλα αυτό που μου έρχεται στο μυαλό είναι πως οποιαδήποτε μορφή πάλης έχει κατακριθεί με τον ίδιο ακριβώς επιπόλαιο τρόπο.
Σκουπιδιάρηδες --> μικρόβια - ποντίκια - κατσαρίδες - ανυπόφορη δυσοσμία κλπ
Λιμενεργάτες ---> νησιά απομονωμένα - αγρότες και σάπια οπωροκηπευτικά - δυστυχισμένοι και απογοητευμένοι τουρίστες.
Και πάει λέγοντας…
3)"Γιατί δηλαδή να μην καταργηθεί το άσυλο; Για να τa σπάνε κάθε χρόνο; Να καταστρέφουν την δημόσια περιουσία; "
Πάντα κοντόφθαλμοι και ετοιμόλογοι… Η σύγχυση πλανάται στον αέρα και ανά πάσα στιγμή κάποιος την αρπάζει σαν κρυολόγημα. Μάλλον η δημοκρατία φταίει… Είναι οι ίδιοι άνθρωποι που ενώ ζήσανε δικτατορία μπορεί να ξεστομίσουν και την άλλη παρατραβηγμένη κοινότυπη άποψη «μια δικτατορία μας χρειάζεται>> έτσι, λησμονώντας τα πάντα ,απλά ,ανάλαφρα και επιπόλαια. Όπως και η εποχή μας…
Εποχή της τρομολαγνίας … Ζητάμε όλο και περισσότερη ασφάλεια-αστυνόμευση – αστυνόμευση – αστυνόμευση! Μέχρι που ζητάμε αστυνόμευση για την αστυνόμευση. Αλλά η πραγματική ασφάλεια κρύβεται μόνο στην έννοια του ενεργού πολίτη.
Δεν ξέρω δυσκολεύομαι πραγματικά να σχολιάσω. Παραθέτω απλά και αυτή την άποψη και αν θέλει κάποιος ας την σχολιάσει.
Συμπερασματικά βλέπω πως ο λαός μας αντιδρά και αποφεύγει την σκέψη όπως και ο βρικόλακας το σκόρδο. Γιατί η αλήθεια είναι πως μοιάζει ιδιαίτερα δύσκολο να λάβεις υπ’ όψιν σου όλες τις παραμέτρους για το κάθε τι. Ο καθένας ανάλογα πως βολεύει βρίσκει τον εχθρό του σ’ αυτόν που εμποδίζει το προσωρινό του συμφέρον και είναι και αδύνατον να του αλλάξεις γνώμη. Έτσι άμεσα ζει και «καλύτερα». Έμμεσα όμως ;
5 σχόλια:
1α) Το λάθος εδώ είναι ότι το 80% δεν είναι απολιτίκ. Από προσωπική εμπειρία μπορώ να σου πω, ότι σχεδόν οι μισοί από όσους ψηφίζουν για καταλήψεις δεν έχουν ιδέα που παν τα τέσσερα, τι πρεσβεύει η κάθε παράταξη, και τι ακριβώς προσπαθεί να πετύχει η Μαργέτα. Δεν ψηφίζουν αντίσταση στο νέο νόμο, διακοπές διαρκείας και Μύκονο ψηφίζουν. Τυχαίο, είναι άλλωστε ότι καταλήψεις αρχίζουν πάντα ταυτόχρονα με τις ομαδικές εκδρομές και τα μπάνια; Επίσης μπορώ να σε διαβεβαιώσω, ότι αρκετοί από εμάς που δεν πηγαίνουμε σε συνελεύσεις κάθε άλλο παρά απολιτίκ είμαστε. Μπουχτισμένοι με τον φοιτητο-συνδικαλισμό και την ατέλειωτη μπουρδολογία στις συνελεύσεις ίσως.
Και πίστεψε με, αυτό που γίνεται στις συνελεύσεις δεν είναι πολιτική.
1β) Τελευταία φορά που ψήφισα σε συνέλευση, ήταν εναντίον κατάληψης, αλλά τι να το κάνεις όταν καθορίζεται η συνέλευση πάνω στα μαθήματα των μικρών ετών, ώστε να έρχονται ομαδικά 300 άτομα από τα μικρά έτη που θέλουν διακοπές;
1γ)Δέχομαι ότι γενικά μία συνέλευση πρέπει να παίρνει αποφάσεις, ακόμη και με οριακή απαρτία. Όμως, όπως είχε γραφτεί κάπου, η κατάληψη είναι η "ατομική βόμβα" του φοιτητικού κινήματος. Είναι μία απόφαση που επηρρεάζει όχι μόνο όλους τους προπτυχιακούς φοιτητές, αλλά οποιονδήποτε εργάζεται στον χώρο της σχολής, από τους καθηγητές μέχρι τις καθαρίστριες. Είναι νομίζω προφανές ότι τόσο ακραίες αποφάσεις δεν μπορούν να νομιμοποιούνται από ένα 15%. Με άλλα λόγια υπάρχουν πράγματα για τα οποία δεν αρκεί μία απλή απαρτία, ούτε απλή πλειοψηφία επί των παρευρισκομένων. Χρειάζεται απόλυτη πλειοψηφία. 50%. Τελεία
1δ)Είμαι μεταπτυχιακός φοιτητής. Τις τελευταίες 5 εβδομάδες που συνεχίζεται η κατάληψη στην σχολή μου, είμαι αναγκασμένος να κάνω έρευνα και δημοσιεύσεις για συνέδρια από το σπίτι μου, να είμαι 15 ώρες την ημέρα Internet για να συνδέομαι με τους server στο εργαστήριο, και να χρεώνω το τηλέφωνό μου για να μιλάω με συνεργάτες μου στην Αγγλία. Μέχρι τώρα η κατάληψη έχει πάει πίσω την δουλειά μου 2-3 εβδομάδες και με έχει χρεώσει γύρω στα 200 Ευρώ. Και ο σύλλογος μου, ο σύλλογος των μεταπτυχιακών δεν έχει ψηφίσει καμία κατάληψη. Από όλους τους συλλόγους "εργαζομένων" στο τμήμα μας, μόνο ο σύλλογος των προπτυχιακών με εμποδίζει από το κάνω την δουλειά μου. Αυτό είναι δημοκρατία;
2)Στον υπόλοιπο κόσμο, οι καταλήψεις είναι κάτι τρομαχτικά σπάνιο. Ακόμη και στην Γαλλία, χρειάστηκαν 35 χρόνια για να γίνουν πάλι σοβαρές καταλήψεις. Όλοι αυτοί πως αγωνίζονται;
Στην Ελλάδα η φάση έχει γίνει λίγο "Ο Πέτρος και ο Λύκος". Κάθε τρεις και λίγο φωνάζουμε "Λύκος, Λύκος" και κλείνουμε τις σχολές και όταν έρχεται ο λύκος (καλή ώρα τώρα) κανείς δεν μας δίνει σημασία.
3) Για το άσυλο, δεν έχω ιδιαίτερη αντίρρηση. Μόνο το ότι θα πρέπει σε κάποια φάση να αυτορυθμίσουμε το θέμα της φύλαξης του πανεπιστημίου, ώστε να μην έχει η κάθε κυβέρνηση πάτημα για να ζητάει την κατάργηση του ασύλου.
1) Στο αρχικό post δεν υποστηρίζεται πουθενα το ότι το 80% που δεν συμμετέχει στις συνελεύσεις είναι απολιτίκ. στην ζωή τα πάντα είναι πολιτική. και επειδή η κοινωνία μας είναι αυή που είναι αυτό που συμβαίνει στις συνελεύσεις, δυστυχώς για όλους μας, είναι πολιτική.
2) επίσης θα ήθελα όπως υποστηρίζει και ο συντάκτης του post, να προτείνει κάποιος κάποια μορφή πάλης, πέρα των καταλήψεων.
3) Για μένα το ζητημα θα είναι και το τι περισσότερο θα ζητήσουμε , πέρα απο την καταργηση του συγκεκριμένου νομοσχεδίου. Γιατι δεν πιστεύω να είμαστε ευχαριστημένοι από τις παροχές της δημοσιας( είτε εαν είναι τριτοβάθμια η δευτεροβάθμια) εκπαιδευσης.
Αυτα τα λίγα και βιαστικά από μένα.
Kαταρχήν thanx για το ποδαρικό.. Μας κάνεις την τιμή να’ σαι ο πρώτος επισκέπτης.
Έχω την εντύπωση πως δεν με κατάλαβες καλά. Τα περισσότερα απ' όσα λες τα έχω θίξει και εγώ.
1α) Λες πως το 80% δεν είναι απολιτίκ. Σ' αυτό διαφωνώ κάθετα αλλά μακάρι να'ταν αλλιώς. Συνεχίζω λοιπόν να το πιστεύω και , πρόσεξε , δεν θεωρώ πως οι υπόλοιποι είναι πολιτικοποιημένοι .(Αφού τα λέω....Δεν με πρόσεξες..)Συμφωνώ λοιπόν και για τους κλασσικούς που πάνε Μύκονο και ότι οι μισοί δεν ξέρουν που πάνε τα 4 κλπ κλπ...
Όπως και πάλι συμφωνώ (και τα' χω γράψει και αυτά στο post) ότι υπάρχουν άτομα που δεν αντέχουν να αντιπροσωπεύονται από αυτή την "μπουρδολογία" και έχουν μπουχτίσει τον φοιτητο - συνδικαλισμό . Και μέσα σ' αυτούς είμαι και εγώ.
Αν και στις συνελεύσεις όσο μπορώ πάω..
Καλά για το ότι δεν γίνεται πολιτική - φως φανάρι.. Αλλά δεν ξέρω και που γίνεται τελικά. Μήπως είναι πολιτική αυτή που βλέπουμε στην ελληνική βουλή ;
Μεγάλο θέμα...
1β) Βλέπω πως πολύ εύκολα λες "ψήφισα εναντίον της κατάληψης "...Δεν ξέρω, έχω
την αίσθηση όπως τα λες πως ότι και νομοσχέδιο να 'θελαν να περάσουν θα ψήφιζες κατά στην κατάληψη . Ίσως και "συνειδητοποιημένα" απ 'την άποψη ότι δεν πρόκειται με τον φοιτητο - συνδικαλισμό ούτως ή άλλως να αλλάξει και τπτ και οποιαδήποτε κατάληψη - κινητοποίηση θα είναι μάταιη .Αλλά δεν μπορούμε να μένουμε άβουλοι και άπρακτοι στα πάντα... Γιατί π.χ αφού πιστεύεις ότι είναι αρκετοί οι πολιτικοποιημένοι και που συμμερίζονται τις απόψεις σου δεν οργανώνετε κάτι ;
Εγώ τεσπα συμφωνώ και σχεδόν όσα σε ενοχλούν, ενοχλούν κι εμένα. Από εκεί και πέρα όμως δεν είμαι κατά της κατάληψης αλλά διαφωνώ με τον τρόπο που γίνεται - αποφασίζεται.
1γ) Συμφωνώ πως είναι μια ατομική βόμβα και πως επηρεάζει πολλούς και πολλά. Άλλος ένας λόγος να δώσουμε μεγαλύτερη βαρύτητα σ' ένα τόσο κρίσιμο θέμα όπως είναι η παιδεία . Χρειάζεται ουσιαστικός διάλογος, οργάνωση και συντονισμός αλλά όχι υποχωρητικότητα. Σε καμία περίπτωση. Αρκετά έχουμε δεχτεί. Μια ζωή αντί να κάνουμε κατάληψη για να κερδίσουμε πράγματα , κάνουμε για να μην χαθούν κι άλλα.
1δ) Σε παραπέμπω στο (2) του post. Και...ναι, αυτή είναι η δημοκρατία. Δυστυχώς ή ευτυχώς. Τουλάχιστον η δημοκρατία σ 'αυτόν τον τόπο.
2) Έλα ντε...Όλοι αυτοί πως αγωνίζονται ; Πες μου αν ξέρεις.. Και τι εννοείς όταν έρχεται ο λύκος κανείς δεν μας δίνει σημασία;
3) Χαίρομαι..Σ' αυτό συμφωνούμε απόλυτα.
Παιδιά υποστηρίζω πως το 80% των φοιτητών γενικότερα άσχετα με το αν πάνε η όχι στις συνελεύσεις είναι απολιτίκ.
Ras θα συμφωνήσω πως τα πάντα είναι πολιτική απλά το εκφράζω λίγο διαφορετικά στο παραπάνω σχόλιο. Και αυτό εννοώ λέγοντας πως αυτή είναι η δημοκρατία αυτού του τόπου. Άρα αυτή είναι και η πολιτική του.
Καταρχήν δεν κατάλαβα με τι ακριβώς διαφωνείς και συμφωνείς. Όταν λες 1,2 και 3 εννοείς τις κοινότυπες απόψεις που αναφέρω ή την δικιά μου άποψη πάνω σε αυτές;Το ότι δεν είσαι κομματοποιημένη εννοείται και το'χω γράψει και στο post πως δεν σημαίνει ότι είσαι απολιτίκ.Αλλωστε το ίδιο ισχύει και για'μένα.Κατα τ'άλλα δεν ξέρω σε ποιά σχολή είσαι αλλά σίγουρα θα υπάρχουν και εξαιρέσεις. Ως επι το πλήστον πάντως στις περ/τερες σχολές δυστυχώς είναι ελάχιστα τα άτομα που πάνε στις συνελεύσεις σε σχέση με τον αριθμό των φοιτητών.Αλλά απ'ότι βλέπω συμφωνούμε στο "που είναι οι υπόλοιποι "αντίθετοι;"".
Τέλος διαφωνώ στο ότι λες "συζητήσεις" αυτή την ανόητη λογοδιάροια του κάθε ομιλητή στις συνελεύσεις.Και συμφωνώ στο ότι κοιτάζει ο καθένας το προσωρινό του συμφέρον.Άλλωστε αν διαβάσεις το τέλος του post θα διαβάσεις αυτo:
"Ο καθένας ανάλογα πως βολεύει βρίσκει τον εχθρό του σ’ αυτόν που εμποδίζει το προσωρινό του συμφέρον και είναι και αδύνατον να του αλλάξεις γνώμη. Έτσι άμεσα ζει και «καλύτερα». Έμμεσα όμως ; "
Ευχαριστώ που διάβασες και σχολίασες.
Δημοσίευση σχολίου